Wednesday, November 02, 2005


An update on the "New Axis of Evil"TM

Latin America's Spanish-language alternative to US- and European-owned television channel went on the air live yesterday, after four months of airing taped programming. TeleSur, proposed by Venezuelan President Hugo Chavez, and funded in part by his government (51%, with 20% of the funding coming from Argentina, 19% from Cuba, and 10% from Uruguay), is meant to give a more objective view of Latin America than currently available from the likes of CNN (owned by Time/Warner), Univision (US owned), and Telemundo (owned by General Electric).

In July the GOP-controlled House of Representatives voted to let the Bush administration begin broadcasting their own television signals to Venezuela. The stated intention was to counter "anti-US propaganda."

No comments: